perjantai 13. syyskuuta 2013

Herkkusuun aamupala

Koska olen päättänyt keventää ruokavaliotani, olen etsinyt netistä erilaisia vinkkejä tähän suunnattomaan operaatioon. Sen lisäksi, että olen aina ollut hillitön leivänsyöjä olen myös melkoinen herkkupersaus. Kaikki missä on voita, sokeria ja suklaata uppoaa minuun aivan taatusti. Tätä yhtälöä pahentaa vielä se, että leivon mielelläni kakkuja.

Nyt olen kuitenkin löytänyt uuden herkkuni, jota voin syödä hyvällä omalla tunnolla vaikka aamuin illoin. Saanko esitellä, uusin herkkuni: tuorepuuro!


Netti on pullollaan erilaisia ohjeita ja tämä on oma sovellukseni kaikista niistä, joita olen lukenut. En siis ota kunniaa tästä itselleni, vaan annan sen suosiolla  kaikille tuorepuuron vatkuttajille, jotka keksivät tämän herkun ennen minua. Jos nyt kuitenkin innostuit nimenomaan tästä, reseptini on seuraava:

Tuorepuuro

125g rasvatonta maitorahkaa
1dl rasvatonta maitojuomaa
1 pussi (35g) pikapuurohiutaleita (oma suosikkini on omena-kaneli)
puolikas banaani pieneksi pilkottuna
n. 10kpl pähkinöitä/manteleita pilkottuna

Sekoita kaikki aineet keskenään ja anna olla mieluiten yön yli jääkaapissa.

Onneksi pakastimesta löytyy marjoja, joilla voi aamuisin vielä buustata tätä herkkua. Kaloreita tässä on noin 320kcal, riippuen vähän pähkinöiden ja marjojen määrästä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti